تعداد نظرات وبلاگ خود را افزایش دهید


وقتی من در اولین وبلاگ خودم شروع کردم به نوشتن تقریباً برای یک ماه اول یک نظر هم از طرف خوانندگان وبلاگ در بخش نظرها نداشتم. خوب واقعاً نمی دونستم که تعداد نظرها چه تاثیری می تواند داشته باشد بر وبلاگ من و برای هیچ وبلاگ دیگری نظر نمی نوشتم و آدرس وبلاگ خودم رو ترویج نداده بودم در اینترنت و … که منتظر نظری از طرف بازدید کنندگان باشم. در این مطلب از آی تی گشت به مزایای تعداد بالای نظرها در وبلاگ ها و چند ترفند برای انجام این کار می پردازیم.

از آنجایی که منبع این مطلب تجربه شخصی من در وبلاگ هایی که در آن ها نویسنده بودم و یا راه اندازی کردم برای دوستانم است و خیلی خوشحال می شم که شما هم نظرتون رو در این مورد با من و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا به نتیجه واقعاً درستی در این زمینه برسیم.

مزایای داشتن تعداد بالا نظرات برای وبلاگ خود

داشتن نظر در وبلاگ یا وب سات خود نکات مفید زیادی دارد اما اگر بخواهیم آن ها را به صورت فهرست درج کنیم می تونم به نکاتی مثل

1. تعداد نظرات یک نوشته معمولاً نشان دهنده این است که آن مطلب یا نوشته از نظر خوانندگان شما مطلب مفید و قابل بحثی بوده است.
2. متن نظر معمولاً نوعی بازخورد خواننده است از نوشته شما برای شما و با خواندن آن متوجه می شوید که مطلب شما از دید خوانندگان وبلاگ شما چه طور بوده است.
3. معمولاً ارتباط های مفیدی در بخش نظرات می توانید با خوانندگان خود بر قرار کنید. حال هر چقدر این نفرات بیشتر باشند شما در کار خود موفق تر هستید. ( مثلاً اگر وبلاگ شما بخشی از سایت تجاری شما است شما در تجارت خود موفق تر هستید و در ادامه می توانید سود بهتری بکنید )
4. ارتباط هایی که در آیتم قبلی گفتم باعث این می شود که شما بازدید کنندگان ثابتی برای سایت یا وبلاگ خود به وجود بیاورید.
5. ایده های جدیدی از نظرات خوانندگان وبلاگ خود برای نوشتن مطالب جدید در سایت یا وبلاگ خود و همچنین توسعه آن می توانیم به دست بیاوریم.
6. بازدید کنندگان شما با خواندن نظرات دیگر کاربران در مورد مطلب شما می توانند نکات تکمیلی و یا حتی از صحیح بودن مطالب شما و ارزش نسبی مطالب اطمینان پیدا کنند.
7. به SEO سایت یا وبلاگ شما کمک شایانی می شود چون مطالبی که کاربران در بخش نظرات نوشته اند با مطلبی که شما نوشته اید برای یک صفحه ادغام می شود و در موتورهای جستجوگر ثبت می شوند ( شاید جالب باشد بدونید وقتی آمار ورودی های همین وبلاگ آی تی گشت را از موتورهای جستجوگر آنالیز می کردم تعداد قابل توجهی از ورودی ها کلماتی را جستجو کرده بودن که اصلاً در متن نوشته من وجود نداشت و در متن نظرات , نظر دهندگان آن مطلب درج شده بود )
8. و …

چگونه تعداد نظرات وبلاگ خود را افزایش دهیم ؟

خوب حالا می رسیم به بحث اصلی , یعنی چکار بکنیم که تعداد نظرات وبلاگ ما افزایش پیدا بکند و به مزایای این کار که در بالا لیست کوتاهی از آن را خواندیم برسیم. روش هایی که من پیشنهاد می کنم عبارتند از

به نظر دهندگان خود جواب بدهید
این خیلی مهم است که به سوالات افرادی که در بخش نظرهای یک نوشته می پرسند در همان مکان با ارسال نظر جدید پاسخ دهید. این امر کمک زیادی می کند که فردی که سوال را مطرح کرده است بازدید کننده ثابت وبلاگ شما شود و همچنین دیگر کاربران با دیدن این سوال و جواب تشویق می شوند که اگر سوالی در مورد مطلب نوشته شده توسط شما دارند و یا مرتبت با آن , آن ها هم سوال خود را بپرسند و به همین صورت بازدید کنندگان شما دارند برای وبلاگ شما تولید محتوا می کنند و از لحاظ SEO به شما کمک ( در قسمت مزایا که قبل تر گفتیم آیتم هفتم را بخوانید ) می کنند!

بهتر بنویسید
شاید با دیدن این مطلب که «بهتر بنویسید» من و شما جواب مان این باشد که ما تمام سعی خود را می کنیم اما خوب اگر تعداد نظرات کمی در پست های وبلاگ خود داریم این نشان دهنده این است که اطلاعات کافی را در مطالب وبلاگ خود به بازدیدکنندگان خود نمی دهیم پس بیایید تمرین کنیم بهتر و کامل تر نکات را بیان کنیم تا بازدید کنندگان مان حداقل برای تشکر هم که شده در مطالب وبلاگ ما نظر بنویسند.

لینک نظرات را قابل مشاهده کنید
خیلی مهم است که لینکی که تعداد نظرات داده شده توسط بازدید کنندگان قبلی از آن مطلب را نمایش می دهد و معمولاً کاربر با کلیک کردن بر روی آن به بخش ارسال نظر جدید می رود به راحتی قابل مشاهده باشد توسط بازدید کنندگان. می توانید با استفاده از کدهای CSS اندازه متن را افزایش دهید یا با استفاده از فونت های جذاب چشم کاربران خود را بیشتر جلب کنید همچنین استفاده از پس زمینه ای به شکل یک بالون که در اکثر سایت ها و وبلاگ ها به عنوان آیکون نظرات نمایش داده می شود کاربران خود را از این مهم آگاه کنید.

سوال بپرسید
بله سوال بپرسید. شاید خیلی ساده باشد ولی پرسیدن سوال ( برای نمونه همین سوالی و درخواستی که در اول همین پست من پرسیدم از بازدید کنندگان در باره اینکه آیا شما هم با من موافقید ) باعث می شود که تعداد نظرات زیادی در بخش نظرات شما ثبت شود مخصوصاً اگر موضوع سوال شما با مطلبی که نوشته اید مرتبط باشد.

به نظر دهندگان خود هدیه بدهید
برای هدیه دادن به بازدید کنندگانی که در وبلاگ شما نظر می دهند و در اصل اینکه بازدید کنندگان خود را تشویق بکنید که در وبلاگ شما تعداد نظر بیشتری بدهند از متد های بسیاری می شود استفاده کرد. برای مثال با نمایش قسمتی هایی مثل «Top Commenter» که در آن حدود 10 کاربری که بیشترین تعداد نظرها را در وبلاگ شما دارند و یا اینکه لینک وبلاگ یا وب سایت نظر دهنده را در قسمت نظرات dofollow کنید مثل همین وبلاگ و کاربران شما با نوشتن هر نظر یک لینک رایگان به سایت یا وبلاگ خود بگیرند و این در رتبه آن ها در موتورهای جستجوگر تاثیر مثبتی داشته باشد که در مطلب نظر دهی در وبلاگ ها و رابطه آن با SEO به طور کامل توضیح داده شده است و … می توانید این کار را انجام دهید.

نمایه نظر دهندگان را نمایش دهید
معمولاً نمایه ها توسط خود کاربران برای خود انتخاب می شوند و شامل عکس حقیقی و یا مجازی از افراد هستند. یکی از بزرگترین سرویس هایی که امکان ایجاد نمایه و استفاده از آن در سرتاسر وب را می دهد سایت گراواتار است که چگونگی ایجاد نمایه جدید در این سایت را در مطلب Gravatar چیست و چگونگی استفاده از آن توضیح دادیم به همین خاطر نظر دهندگان دوست دارند که تصویرشان در کنار نظرشان برای عموم به نمایش درآید. بستگی به سیستمی که از آن برای انتشار مطالب خود استفاده می کنید و قالب آن طریقه نمایش متفاوت است پس از توضیح کامل چگونگی درج آن در کنار نظرات معاف کنید.

از تصاویر استفاده کنید
به قول معروف یک عکس گویا تر از 1000 کلمه است! پس از تصاویر در مطالب خود استفاده کنید مثلاً وقتی دارید از کشور ایران , در صد سال گذشته حرف می زنید درج تصویری تاریخی در مورد شهرهای ایران و یا نقشه ایران در صد سال گذشته هم به درک کردن مطلب شما توسط کاربر کمک می کند هم بعضی اوقات تصاویر بحث انگیز هستند و باعث دادن تعداد بالایی نظر بین بازدید کنندگان وبلاگ شما می شوند.

همچنین با دنبال کردن خوراک مطالب (?) آی تی گشت از آخرین مطالب با خبر شوید و یا با عضویت رایگان در خبرنامه آی تی گشت آخرین مطالب را در ایمیل خود بخوانید.

, , , ,

  1. #1 توسط 1wsa در 2010/11/16 - 5:31 ب.ظ.

    جالبه سعی میکنم به توصیه هات عمل کنم

  2. #2 توسط encaria در 2010/11/16 - 6:33 ب.ظ.

    جالبه ها
    من دقت نکرده بودم که ممکنه کاربرا از مطلبم خوششون نیومده باشه که نظر ندادن بیشتر این رو به حساب بی حوصله گی یا تنبلی اونا میزاشتم
    ممنون

  3. #3 توسط علی اقدم در 2010/11/17 - 12:11 ق.ظ.

    توصیه های سازنده ی بودند مخصوصا برای من که بلاگ نویسی را تازه شروع کرده ام ،ممنون آقای یزدی

  4. #4 توسط ُسامان در 2010/11/17 - 4:41 ق.ظ.

    مثل هميشه عالی،كامل و مفيد

  5. #5 توسط rasool در 2010/11/17 - 11:51 ق.ظ.

    مطالب کامل و جالبی بود.

  6. #6 توسط شهاب در 2010/11/17 - 3:42 ب.ظ.

    سلام .
    شما برای سوشال بوکمارکتون از چه افزونه ای استفاده کردین ؟
    دکمه ارسال به مهندس رو بهش اضافه نمی کنین ؟ :ی
    ——————————————————
    من یک سوال دیگه هم داشتم .
    من همیشه توی نظرات کسانی که توی وبم نظر گذاشتم پاسخ میزارم . به این صورت که زیر نظرشون یک خط میکشم و پاسخش رو مینویسم .
    http://elecdl.com
    چظور میتونم هر وقت جوابی براشون نوشتم براشون ایمیل بشه . افزونه های متعددی رو امتحان کردم اما جواب نداده و ایمیل برای سوال کننده ارسال نمیشه .
    ممنون

    • #7 توسط itgasht در 2010/11/17 - 7:10 ب.ظ.

      سلام شهاب عزیز. همین بالاترین و بهترین هم می خواهم حذف کنم چون تو اینجور سایت ها فقط یک بار یک لینک share بشه دیگه نیازی نیست دوباره اون لینک توسط کس دیگری share شود تا امتیاز لینک هام بره بالا. متوجه می شید؟ تو خود مهندس هم عضو هستم و خودم معمولاً چند وقت یک بار لینک های نوشته هام رو share می کنم و اسم افزونه اش هم فکر می کنم Share this باشه ( خودم نصبش نکردم تو وردپرس.کام به صورت پیش فرض نصب هست! ). در مورد سوال دوم تون هم ببینید تمام اون افزونه هایی که امتحان کردید درست هستند ولی چون شما برای پاسخ دادن خط می کشید ( در اصل دارید اون نظر رو ویرایش می کنید نه پاسخ ) ایمیلی فرستاده نمی شود. کافی در داشبورد > قسمت دیدگاه ها روی لینک پاسخ اون نظر کلیک کنید و پاسختون رو بنویسید.

  7. #8 توسط مهدی در 2010/11/17 - 4:55 ب.ظ.

    سلام . خیلی عالی …
    من هم بلاگ سایت رو تازه راه اندازی کردم و همین شده دغدغه ام ! سعی می کنم از تجربیاتتون استفاده کنم …
    راستی .. با مطالب جدید به روزم . منتظر حضورتون هستم !

  8. #9 توسط مصطفی در 2010/11/18 - 12:42 ق.ظ.

    سلام, مثل همیشه کامل بود
    فقط وبلاگت یه مشکلی داره ( اسکرول بار!!)

    • #10 توسط itgasht در 2010/11/18 - 2:34 ق.ظ.

      سلام , مصطفی جان شما هم مثل همیشه مثل encaria و باقی دوستان وردپرسی من رو خوشحال کردید که سر زدید و ممنونم از اینکه کامل ارزیابی کردید این مطلب رو. در مورد اسکرول افقی هم باید بگم که تنها قالبی که از این 180 اندی قالب پیش فرض وردپرس.کام مناسب ترین برای نوع مطالبی که در آی تی گشت می نویسم این نسخه ازقالب Fusion بود که در طراحی آن از HTML 5 , CSS 3 استفاده شده اما همونطور که گفتید چند تا باگ داره که اشالله مدیران به زودی برطرفش کنند ( من که دستم از ویرایش در وردپرس.کام کوتاه است 🙂 ).

  9. #11 توسط محمد در 2010/11/18 - 11:04 ق.ظ.

    سلام دوست عزیز
    با یه مطلب تازه به روزم
    دزفول شهر ناشناخته ها / معرفی بقعه علی مالک
    خوشحال می شم نظر شما رو بدونم
    http://www.azarkish.mihanblog.com

  10. #12 توسط Shabnam naghebi در 2010/11/19 - 4:18 ق.ظ.

    سلام
    ممنون خیلی کامل و کاربردی بود برام.

  11. #13 توسط ddpool در 2010/12/15 - 11:45 ق.ظ.

    به سئو کمک میکنه !!!!! نه . مخصوصا تو وردپرس . کام کامنت زیاد سئو رو میاره پایین . اگر دقت کرده باشید برای هر نظر یه لینک ایجاد میشه . حالا اگر بخواد تو گوگل ایندکس بشه که دیگه پدر وب گاه طرف در اومده رفیق . آقا یه چیزی . من یه وبلاگ زدم . نمیتونم لاگین کنم . ای اس پی و از این مسائل با اچ تی تی پی من هست . چی کار کنم ؟ راه های زیادی رو تست کردم . نمیشه اصلا

    • #14 توسط itgasht در 2010/12/16 - 9:20 ق.ظ.

      ddpool جان. اون ها لینک یک صفحه جدا نیست همش لینک یک صفحه است و با اشارهگر ها اشاره به نقاط مختلف یک صفحه می کند. فقط مطلب چگونگی محافظت از وردپرس در برابر مطالب تکراری هم بخونید تا بدونید چرا نباید کامنت ها را در وردپرس صفحه بندی کرد.

  12. #15 توسط رضا در 2011/01/06 - 4:11 ب.ظ.

    لینک من در صفحه جوستجوی گوگل در مورد کلمات (راننده تاکسی مشهد)اول یا دوم است.اما باز هم بازدید کننده زیاد ندارم.کمی راهنمایی کنید!!!!!

    • #16 توسط itgasht در 2011/01/07 - 2:27 ق.ظ.

      رضا جان با این سوالتون من رو یاد این دوستانی که در زمینه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر فعالیت می کنند انداختید ( البته بعضی هاشون ! ) که در اصل فقط می گردن و کلماتی که شما از قبل نمی دونستید در گوگل با جستجوی آن رتبه خوبی را در جواب ها دارید پیدا می کنند و بعد از یک ماه به شما می گویند بفرمائید این هم کاری که ما برای شما کردیم ! ببینید شما در صورتی می تونید بازدید کنندگان زیادی داشته باشید از این طریق که در کلماتی که تعداد زیادی از کاربران در گوگل جستجو می کنند رتبه خوبی رو داشته باشید. ( پس می شود نتیجه گرفت که راننده تاکسی مشهد کلمه محبوبی نیست در بین جستجو کنندگان ) پس فوکوس خودتون رو بزارید روی کلمه تاکسی تا با بدست آوردن رتبه خوب در مورد این کلمه ترافیک بهتری را به سایت خود جذب کنید.

  13. #17 توسط رضا در 2011/01/07 - 11:44 ق.ظ.

    از راهنمایید ممنون.فکر میکردم که یک جای کار ایراد دارد اما دقیقا نمیدانستم کجا.باز هم تشکر دوباره مزاحم میشم.

  14. #18 توسط رضا در 2011/01/07 - 1:17 ب.ظ.

    دوست عزیز اگه میشه یک سایتی را معرفی کن که در مورد کد نویسی به زبان ساده در ان کار شده باشد و من بتوانم از ان در مواردی مثل لینک کردن به سایت دیگر یا عکس گذاشتن در هد وبلاگ کمکم کند. با تشکر

    • #19 توسط itgasht در 2011/01/07 - 2:04 ب.ظ.

      رضا جان تالارهای گفتگو و وب سایت های زیادی در این مورد است. پیشنهاد می کنم بجای استفاده از تعداد کمی از این وبلاگ ها از گوگل استفاده کنید. فقط در مورد هر تاپیکی که خواستید فارسی جستجو کنید. حتماً سایت های بهتری از اون سایت هایی که من می شناسم پیدا می کنید.

  15. #20 توسط مسعود در 2011/01/14 - 1:03 ب.ظ.

    خیلی جالب بود! تا حالا به این نکات توجه نکرده بودم